Hírek
2021. Március 17. 08:46, szerda |
Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Vitathatatlan a tejtermékek szerepe az egészséges táplálkozásban
Változatlan és vitathatatlan a tej és tejtermékek szerepe az egészséges táplálkozásban egy felmérés szerint; amelyből az is kiderült, hogy a fogyasztók nem a tejtermékeket kiváltókként,
helyettesítőkként vásárolnak növényi alapú termékeket, sokkal inkább kiegészítő termékként - közölte a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács kedden az MTI-vel.
Hozzátették, a felnőtt magyar lakosság 97 százaléka fogyaszt tejet vagy tejterméket, 28 százaléka pedig növényi alapú termékeket, és csak 3 százalék utasítja el teljesen a tejtermékek fogyasztását.
A közleményben Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója ismertette, a kutatás fő célja az volt, hogy megértsék a tejtermék fogyasztási szokásokban bekövetkező változásokat, és azt, hogy mi az oka a még kis piaci részesedéssel bíró növényi alapanyagból készült italok, termékek gyorsuló térnyerésének. A kutatásban arra is keresték a választ, miért hajlandó a vásárlók egy szűk rétege a hagyományos tejtermékekhez képest gyakran jelentős extra felárat fizetni ezekért a termékekért.
A kutatásban megállapították, hogy a növényi alapú termékek tipikus "primer" fogyasztói a nők, az ő fogyasztásuk, vásárlásuk az, ami kihat a család többi tagjának étkezési szokásaira. A fogyasztás motivációi között szerepel az egészséges életmódra, egészséges táplálkozásra való törekvés, a kényszerű okokból (valamilyen tejtermék intolerancia miatt) történő fogyasztás, a változatosabb étkezés iránti igény, valamint a fenntartható fejlődéshez történő hozzájárulás érzete. A kutatásból az is kiderült, hogy a növényi alapú termékeket nem fogyasztók ezeket a termékeket túlságosan drágának ítélik és nem is tartják azokat igazán finomnak, valamint úgy vélik, ez az egész csak egy múló divathóbort.
Kiemelték, hogy a megkérdezettek kétharmada egyetért azzal, hogy a tej és a tejtermékek nélkülözhetetlen elemei az egészséges táplálkozásnak, illetve, hogy ezekre a termékekre az emberi szervezetnek minden életkorban szüksége van, mindemellett finomak és táplálóak is.
Harcz Zoltán a közleményben arról is beszámolt, hogy a Tej Terméktanács hosszú ideje keresi a megoldást a fogyasztók megfelelő tájékoztatására, valamint igyekszik meghatározni azokat az elemeket, amelyek a reklámokban segítik a valódi tejtermékek és a helyettesítő növényi alapú italok és termékek egyértelmű megkülönböztetését.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 12. 07:50, csütörtök | Életmód
Átadták a közmédia legrangosabb szakmai díjait
A köz szolgálatáért végzett tevékenység és a példaértékű szakmai munka elismeréseként tíz kategóriában adták át a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. által alapított szakmai díjakat szerda este Budapesten.
2024. December 11. 07:36, szerda | Életmód
Tíz magyar étterem nyert el idén Michelin-csillagot
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
2024. December 11. 07:33, szerda | Életmód
Népzenei ihletésű lemezt készített a Bagossy Brothers Company
Csillag az égen címmel népzenei albumot készített a Bagossy Brothers Company. A zenekar 2025. március 8-án az MVM Dome-ban ad különleges koncertet.
2024. December 10. 07:54, kedd | Életmód
A Guns n' Roses jövőre újra eljön Budapestre
Jövőre ismét eljön Budapestre a Guns n\' Roses. A világ egyik legsikeresebb rockzenekara - akárcsak tavaly - a Puskás Arénában ad koncertet 2025. július 15-én.