Hírek
2015. November 23. 07:38, hétfő |
Bulvár
Forrás: MTI
Óránként nyolc márka jelenik meg a két legnagyobb csatornán
A két nagy országos kereskedelmi televízió nézőinek óránként átlagosan nyolc márkanév vált beazonosíthatóvá a műsorokból 2015 első félévében; az RTL Klubnál 8,5, a TV2-nél 7,4 volt ez a szám
- áll a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának honlapján publikált kutatási összegzésében.
A kutatás során 54 műsorszám 5138 adásában 16 251 termékmegjelenítést azonosítottak be; az RTL Klubnál 1063, a TV2-nél pedig 1094 márka jelent meg, előbbinél 9053, utóbbinál 7198 alkalommal. E hat hónap alatt a kutatók 1864 márkát azonosítottak be a műsorokban, de ezek csaknem harminc százaléka csupán egyetlen alkalommal volt látható a képernyőn, míg 41 márka 100-200 alkalommal jelent meg, ennél nagyobb számban pedig hét brandet lehetett látni.
Az összegzés szerint 770 hirdető csak az RTL Klub, 801 pedig kizárólag a TV2 műsoraiban tűnt fel, míg 293 márka mindkét vezető televízióban megjelent. A leggyakrabban megjelenő termékosztály mindkét adó esetében a személygépkocsiké volt, ezt követték az egyéb szolgáltatások, a harmadik helyre az RTL Klubnál a férfi-nő ruházat, a TV2-nél a kávé futott be.
A vizsgálat során összesen 694 megjelenési formát azonosítottak, ezek közül a leggyakoribbnak a feliratozás (3064 eset) számított, mellette kiemelkedett a márka szóbeli említése (1303), az autókon feltűnő feliratok - például márkajelzés formájában - (1170), vagy a ruházaton (1165) és az adott termék csomagolásán (433) észlelhető azonosító jelzések.
Az adatsorból kiderül, a TV2 a versenytársánál kisebb számban, de arányaiban nagyobb mértékben él az aktív megjelenítés lehetőségével, vagyis azzal, hogy a szereplők használják, viselik, fogyasztják vagy a beszélgetéseik során megemlítik a terméket; a 6782 tényleges termékmegjelenés közül 4103 esett az RTL Klubra, 2679 a TV2-re, ugyanakkor az aktív megjelenések ezen belül 77,7, illetve 82,5 százalék volt.
A termékmegjelenítésre figyelmeztető felirat "biztos, ami biztos"-elv szerinti alkalmazásával nem hagytak fel a médiaszolgáltatók, hiszen az RTL Klubnál 41 százalékot, a TV2-nél pedig 19 százalékot tett ki a feleslegesen (de nem törvénysértően) feliratozott produkciók aránya - állapították meg.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 12. 07:55, csütörtök | Bulvár
Forradalmi fülkagyló-helyreállító műtétet hajtottak végre a Heim Pál kórházban
A Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet 6,5 órás sikeres, egyben forradalmi fülkagyló-pótló műtétet hajtott végre 2024. december 5-én egy 10 éves fiúgyermeken, akinek fülét áprilisban kutya harapta le -
2024. December 11. 07:35, szerda | Bulvár
Santana jövőre 14 év után ad újra koncertet Magyarországon
Tizennégy év szünet után ad ismét Magyarországon koncertet Carlos Santana. A világhírű mexikói-amerikai gitáros 2025. június 11-én a budapesti MVM Dome-ban lép fel zenekarával Oneness című turnéja keretében.
2024. December 10. 07:56, kedd | Bulvár
Katy Perry jövő ősszel Budapesten ad koncertet
Napjaink egyik legnépszerűbb popsztárja, Katy Perry jövő ősszel Budapesten ad koncertet. Az amerikai énekes-dalszerző jelenleg is zajló világkörüli turnéja egyik európai állomásaként 2025. október 27-én az MVM Dome-ban lép fel.
2024. December 08. 08:33, vasárnap | Bulvár
Chuck Norris is csatlakozott a Jónak lenni jó! karitatív akcióhoz
A közmédia 13. alkalommal életre hívott Jónak lenni jó! karitatív kezdeményezése idén egy Közép-Európában egyedülálló új gyermekhospice ház felépítésére gyűjt.