Városlista
2024. október 17, csütörtök - Hedvig

Hírek

2012. Január 31. 07:38, kedd | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Hiányzik az autósoknak a négynapos matrica

Hiányzik az autósoknak a négynapos matrica

A tavaly még érvényben levő, 1650 forintért váltható négynapos helyett idén már legalább heti - a nevével ellentétben tíz napra szóló - matricát kell vásárolnia annak is, aki csak egyszer venné igénybe az autópályát.

Aki tehát csak egyetlen alkalommal robogna Kecskemét és Budapest között az M5-ös sztrádán, annak több mint 80 százalékos költségnövekedéssel kell számolnia, ugyanis a legolcsóbb, személygépkocsikra érvényes tikett 2975 forintba kerül - írja a Békés Megyei Hírlap.

Az autósoknak hiányzik a négynapos matrica - ezt mondta Szudár Lajos, a Magyar Autóklub megyei elnöke, aki nem tudott arról, hogy a szervezet próbál-e valamiféle nyomást gyakorolni a minisztériumra, hogy ismét legyen mindössze pár napra érvényes tikett. Hozzátette, hogy aki havonta csak egyetlen egy alkalommal használná az autópályát, természetesen mélyebbre kell nyúlnia a zsebében. A többi esetben pedig előre meg kell tervezni az utakat.

Aki esetleg nyaralni indul, annak már megéri. Olcsóbb is, mivel nem kell kétszer váltania egy négynapost, hanem elég egy tíznapos matrica is - mondta Szudár Lajos. Kiemelte, hogy nemcsak az egyéni vállalkozóknak, hanem akár a hétköznapi utasoknak is célszerű egy egész évre érvényes matricát vásárolniuk, ha legalább tizenötször biztosan igénybe veszik a honi sztrádákat.

A tehergépkocsik és a buszok számára továbbra is van lehetőség egynapos matrica igénylésére, melynek az ára 8,8 százalékkal emelkedett tavalyhoz képest. Bencsik János ügyvezető igazgató az egyik békéscsabai telephellyel is rendelkező fuvarozó vállalat tapasztalatairól elmondta, csak 3 százalékkal tudtak emelni az áraikon, pedig a hét és fél tonna feletti tehergépkocsiknak a főutakon, tehát Békéscsaba és Gyula között is kötelező fizetni az úthasználatért.

A költségek növekedésének csak egy bizonyos részét lehet ráterhelni a megbízókra, a másik felét a vállalatnak kell állnia. A tárgyalások negyedévente vannak, akkor lehet kialkudni valamit, míg az üzemanyagárak gyorsabban változnak. A belföldi partnerek tudomásul veszik, hogy emelni kell az árakat - mondta Bencsik János, kiemelve, leginkább az üzemanyagárak emelését érzi meg a nemzetközi színtéren működő fuvarozó cég.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2024. Október 16. 07:45, szerda | Belföld

Bajban az ipar, majdnem 10 százalékos a visszaesés

2024 augusztusában az ipari termelés volumene 9,5, munkanaphatástól megtisztítva 4,1 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.

2024. Október 16. 07:39, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: a gazdasági semlegesség a gyakorlatban is megvalósul Magyarországon

A gazdasági semlegesség gyakorlati megvalósulását jelenti, hogy Magyarországon a német és a kínai vállalatok nyugodtan együttműködhetnek - mondta a külgazdasági és külügyminiszter kedden a BYD beszállítói fórumán Budapesten.

2024. Október 15. 07:44, kedd | Belföld

Nagy Márton: tizenhat pontos deregulációs csomag a turizmus fejlesztésére

A turizmus fejlesztését célzó 16 (14+2) pontos deregulációs csomagot terjesztett elő a nemzetgazdasági tárca a Magyar Turisztikai Ügynökséggel közösen - mondta a nemzetgazdasági miniszter hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.

2024. Október 15. 07:43, kedd | Belföld

Kocsis Máté: nemzeti konzultációt kezdeményez a Fidesz gazdasági kérdésekben

Nemzeti konzultációt javasol a kormánynak a Fidesz, melynek témái között a gazdasági semlegesség, a kis és középvállalkozások támogatása, a béremelés, a munkáshitel, a lakhatás és a családtámogatások szerepelnének