Hírek
2013. Október 30. 13:35, szerda |
Sport
Forrás: InfoVáros | -Hajósi Miklós-
Gyorsuló tempóval a Mecsek Rally-n.
Dynamic Rally Team - 47. Mecsek Rallye. 2013.11.08-09.
Lángi Attila - Toma József. BMW Z4 M. Riport Lángi Attila autóversenyzővel a 47. Mecsek Rallye előtt.
2013 november elején rendezik meg a Mecsek rally-t.
Ahol te, ha jól tudom egy ráncbaszedett (Ribanc nevű) autóval fogsz rajthoz állni hűséges nyavigátorddal Csimpikével.
- Igen, egy minden pontjában átgondolt, szerkezetileg többszörösen túlbiztosított autóval állunk rajthoz, amin még azokat a pontokat is átértékeltük, átszerkesztettük amelyekkel SOHA nem volt probléma még. A "hölgy" nevéről még nem tudok nyilatkozni, de mivel már mindjárt 9 hónapja rója a pályákat, mecsekre mindenképp el lesz nevezve, mert a sértődöttségéből adódott széteséseinek még a lehetőségét is szeretnénk elkerülni! A ribanc név biztosan nem végleges, már csak a szalonképtelensége miatt sem.
Mit is tudhatunk a megújult BMW Z4M-ről? Miért is volt rá szükség?
- Az első futóműben átkerült a "gyári" helyére a stabilizátor bekötő, a hátsó futóműnek meg lett hosszabbítva az útja, nagyon sok pont lett leerősítve, köztük olyan dolgok is, amikkel sose gondoltam hogy foglalkozni kell, de a Lábatlan - Bajna szakaszon lévő ugratón kimozdult a helyéről a motor, ami miatt a motortartó konzol jelentős átalakításon esett át, kiesett a hűtő, aminek a gyári fém tartókonzolja szintén meg lett erősítve, emeltünk kb 1,5 cm-t a hasmagasságon és jelentősen puhítottunk a lengéscsillapítókon, amitől sokkal kezesebb lett a járgány úgy hogy a sima úton elérhető kanyartempónk nem romlott, viszont ha dobálós gödrös szakaszon nézzük sokkal szebben oldja meg a problémákat. Most talán először érződik komoly változás az autó stabilitásán, nem is értem miért nem az elején szórakoztunk ezzel, de hát késve lett kész a szezonra az autó, és sok más dologgal kellett még foglalkoznunk. Tehát egy rövid mondatban leírva: a változtatások szükségessé váltak a gyorsuló tempó miatt, és azért hogy minden körülmények között mi vezessük az autót, ne csak ő utaztasson minket. Ez nagyon fontos mert így bátrabban tudunk menni, hogy nem az úton maradás a cél, hanem a gyors közlekedés a versenyen!
Pénteken kettő és vasárnap 5 gyors vár majd rátok. Ismerő vagy ismeretlen pályák ezek számotokra és hány pályabejárásból lehet majd jól felírni?
- Péntek két esti gyors, vasárnap a vége is lehet hogy belenyúlik a sötétbe. Lámpákra és azok helyes beállítására igen nagy szükségünk lesz! A pályák nem annyira ismerősek, van olyan amin, vagy egy részén már mentünk, de én köztudottan rossz vagyok a pályákra emlékezésből, úgyhogy egy tökéletes közeli itiner megírása a cél, és akkor nem lehet baj! Ha valahol olyan dolog kerül bele ami nem megoldható a felírás szerint, akkor még ha simán megoldódik is, biztosan jelentős bizalomvesztést okoz, Az pedig rányomja a bélyegét a tempónkra! Tehát annyiszor megyünk majd a gyorsokon ahányszor csak lehetőségünk lesz rá, és időnk engedi.
A gyorsasági szakaszok mellett etap is lesz bőven. Ez mennyire általános? Sok vagy kevés az etap vagy a gyors kilométere?
- Gyorsaságiból 139,45 km egészen átlagosnak mondható és a 412,14 km össztáv is úgy gondolom teljesen elfogadható. Mondjuk én jobban örülnék ha a verseny kilométer több lenne, de tudom hogy ez nagyon jó verseny lesz egy felejthetetlen szurkolótáborral megfűszerezve, mert mikor errefelé versenyzünk mindig nagy hangulat van a pályák szélén ( is ). Remélem most is olyan sokan lesznek a hideg idő ellenére is!
Híres szakaszokon lesznek a gyorsok, mint Mecsekpölöske, Árpádtető. Vannak-e emlékeitek ezekről a gyorsokról? Akár más versenyzők által.
- A híres szakaszokból semmilyen emlékem nincs, mint mondtam biztos, hogy egy részükön már versenyeztem, volt amin nézőként voltam a 90-es évek elején, de kb. ennyi.
Ha már egyben a vas, akkor mi is a cél ezen a versenyen?
- Ha a technika engedi, amiben 1000% biztos vagyok, akkor mindenképpen szeretnék jól menni, jó lenne már megfelelő helyén menni az autóval, amire most már minden esély meg is van, meg hát a 2014 év miatt ennek már nagyon itt volna az ideje! Semmiképpen nem szeretnénk fejleszteni télen, már csak egy darabokra szedéses revízióban és fényezgetésekben gondolkozok. Úgyhogy egy jó autóval nagyon tisztes helytállás a cél. Ennek a versenynek lesz egy két olyan szakasza ahol igen jó csúcssebességet lehet produkálni, kíváncsian várjuk mire lesz ez elég. Mindenesetre mi már nagyon várjuk!
Támogatóink segítségét köszönjük!
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 12. 07:57, csütörtök | Sport
Európa-liga - Pascal Jansen: dominálni, irányítani és győzni akarunk
Pascal Jansen, a Ferencváros labdarúgócsapatának vezetőedzője és a játékosok részéről Gruber Zsombor is azt mondta a PAOK elleni, csütörtöki Európa-liga mérkőzés előtt, hogy győzni jöttek Görögországba.
2024. December 11. 07:39, szerda | Sport
Női kézilabda Eb - Kikapott a franciáktól és a norvégokkal játszik az elődöntőben a magyar válogatott
2024. December 11. 07:27, szerda | Sport
Bajnokok Ligája - Gironában is megőrizte hibátlan mérlegét Szoboszlai Liverpoolja
A Szoboszlai Dominikkal felálló Liverpool FC 1-0-ra győzött a Girona vendégeként a labdarúgó Bajnokok Ligája alapszakaszának keddi játéknapján, ezzel a tabellán éllovas angol együttes változatlanul hibátlan.
2024. December 10. 07:58, kedd | Sport
Női kézilabda Eb - Szemerey Zsófi: remélem, megkoronázzuk az itthoni teljesítményünket
Bízik benne, hogy a magyar válogatott a világbajnok és olimpiai ezüstérmes francia csapat ellen képes lesz megkoronázni hazai teljesítményét a női kézilabda Európa-bajnokság debreceni középdöntőjének keddi zárófordulójában.