Városlista
2024. december 12, csütörtök - Gabriella

Hírek

2015. November 27. 07:45, péntek | Bulvár
Forrás: MTI

Egyszerre van Fekete péntek és Ne vásárolj semmit! nap is

Egyszerre van Fekete péntek és Ne vásárolj semmit! nap is

Egy felmérés szerint a 18-59 éves hazai internethasználók egyötöde, körülbelül egymillió ember tervezi, hogy vásárolni fog a pénteki akciókban, a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét jelentő \"Black Friday\" napon.

Idén azonban ugyancsak péntekre esik a "fogyasztói böjtként" ismert Ne vásárolj semmit! nap.
A "Black Friday" csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - idén november 27-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.

A Media Markt és az NRC marketingkutató közös felmérése szerint a promóció Magyarországon sem ismeretlen, a 18-59 éves, internethasználó lakosság 72 százaléka hallott már róla. A korcsoport 22 százaléka tervezi is, hogy vásárol, a felmérés szerint elsősorban a 18-39 éves, felsőfokú végzettségű, budapesti és közép-magyarországi, illetve kelet-magyarországi férfiak érdeklődnek.

Az áruház kiválasztásánál a válaszadók számára a legfontosabb szempont az ár, a széles választék és a garanciális feltételek.
A legnagyobb az érdeklődés az elektronikai, ezen belül is leginkább a számítástechnikai termékek, a könyvek, a ruházati és szépségápolási cikkek, valamint a sportszerek és a sportruházat iránt.

A többség, 54 százalék elsősorban online tervez vásárolni, 35 százalékot az online és offline vásárlási mód is érdekli, kizárólag áruházban pedig csak a válaszadók 11 százaléka vásárolna.

A csak online vásárlók esetében a 30-39 éves, közép- és felsőfokú végzettségű, budapesti és kelet-magyarországi férfiak vannak többségben. Az áruházi vásárlást tervezők között viszont a 30-39 éves, alapfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és vidéki nők vannak a legtöbben - derül ki a felmérésből.

A kutatás a magyar internethasználó lakosságra vonatkoztatva reprezentatív.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tájékoztatása szerint az internetes vásárlások egyre népszerűbbek, a bővülésben a vásárlási szokások átalakulása és az internetes vásárlásba vetett bizalom növekedése egyaránt szerepet játszik.

Az e-kereskedelemben rendszeresen részt vevő lakosság aránya folyamatosan emelkedik Magyarországon, 2014-ben 20 százalék volt; ugyanakkor az EU 28-ak átlaga 41 százalék.

Az elmúlt évtizedben folyamatosan bővült a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma, 2005 és 2014 között 6,6-szorosára.

Idén az első háromnegyed évben a teljes hazai kiskereskedelmi forgalomból a csomagküldő és internetes vásárlások 2,2 százalékkal részesedtek, az árbevétel pedig 145,6 milliárd forint volt, az egy évvel korábbinál 26 százalékkal több.

A KSH közleményében azt is említette, hogy idén ugyanarra a napra esik a karácsonyi bevásárlás kezdetét jelentő "Black Friday" akció és a "fogyasztói böjtként" ismert Ne vásárolj semmit! nap.

Ezek érdekelhetnek még

2024. December 12. 07:55, csütörtök | Bulvár

Forradalmi fülkagyló-helyreállító műtétet hajtottak végre a Heim Pál kórházban

A Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet 6,5 órás sikeres, egyben forradalmi fülkagyló-pótló műtétet hajtott végre 2024. december 5-én egy 10 éves fiúgyermeken, akinek fülét áprilisban kutya harapta le -

2024. December 11. 07:35, szerda | Bulvár

Santana jövőre 14 év után ad újra koncertet Magyarországon

Tizennégy év szünet után ad ismét Magyarországon koncertet Carlos Santana. A világhírű mexikói-amerikai gitáros 2025. június 11-én a budapesti MVM Dome-ban lép fel zenekarával Oneness című turnéja keretében.

2024. December 10. 07:56, kedd | Bulvár

Katy Perry jövő ősszel Budapesten ad koncertet

Napjaink egyik legnépszerűbb popsztárja, Katy Perry jövő ősszel Budapesten ad koncertet. Az amerikai énekes-dalszerző jelenleg is zajló világkörüli turnéja egyik európai állomásaként 2025. október 27-én az MVM Dome-ban lép fel.

2024. December 08. 08:33, vasárnap | Bulvár

Chuck Norris is csatlakozott a Jónak lenni jó! karitatív akcióhoz

A közmédia 13. alkalommal életre hívott Jónak lenni jó! karitatív kezdeményezése idén egy Közép-Európában egyedülálló új gyermekhospice ház felépítésére gyűjt.