Hírek
2018. November 16. 17:01, péntek |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Egyre kevesebb a gyermekeknek szóló tévéreklám
Egyre kevesebb a gyermekeknek szóló tévéreklám a médiatanács által elfogadott tanulmány szerint - közölte Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatóság az MTI-vel pénteken.
A hatóság 35 televízió idei első félévének műsorkínálatát vizsgálta, melyben 2551-féle új hirdetést 1,3 millió alkalommal ismételtek, ami csaknem megegyezik a 2017 hasonló időszakában mért eredményekkel - derül ki a kommunikációs igazgatóság közleményéből.
A legtöbb új reklámot az általános szórakoztató csatornák szerkesztették adásba, például a Viasat 3, a Cool Tv vagy a Comedy Central. A 2017 januárja és júniusa közötti időszakkal összevetve jelentősen több új reklámot mutattak be az országos kereskedelmi csatornák - az RTL Klub és a TV2 -, és az összes csatornatípussal egybevetve a tavalyi 20,6 százalékhoz képest idén 32,4 százalékos részesedést értek el.
A reklámok 40,8 százaléka termékeket, 59,2 százaléka szolgáltatásokat népszerűsített, a korábbi évekkel összehasonlítva megállt a termékek részesedésének növekedése. A szolgáltatások több mint fele a kereskedelmi szektor reklámfilmjeiből állt. Még a megelőző időszakokban tapasztalt alacsony értékekhez képest is visszaesett a kiskorúakat célzó szpotok részaránya: a 2017 első félévi 3,9 százalékról 2,4 százalékra. A jelenség összefügghet azzal, hogy az M2-n már nem sugároznak reklámokat. Az ilyen típusú hirdetések 97 százalékán az RTL Klub és a Minimax osztozott, 82 százalékuk játékokat népszerűsített.
A teljes tanulmány az NMHH honlapján, a Kutatások között olvasható.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Október 16. 07:45, szerda | Belföld
Bajban az ipar, majdnem 10 százalékos a visszaesés
2024 augusztusában az ipari termelés volumene 9,5, munkanaphatástól megtisztítva 4,1 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.
2024. Október 16. 07:39, szerda | Belföld
Szijjártó Péter: a gazdasági semlegesség a gyakorlatban is megvalósul Magyarországon
A gazdasági semlegesség gyakorlati megvalósulását jelenti, hogy Magyarországon a német és a kínai vállalatok nyugodtan együttműködhetnek - mondta a külgazdasági és külügyminiszter kedden a BYD beszállítói fórumán Budapesten.
2024. Október 15. 07:44, kedd | Belföld
Nagy Márton: tizenhat pontos deregulációs csomag a turizmus fejlesztésére
A turizmus fejlesztését célzó 16 (14+2) pontos deregulációs csomagot terjesztett elő a nemzetgazdasági tárca a Magyar Turisztikai Ügynökséggel közösen - mondta a nemzetgazdasági miniszter hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
2024. Október 15. 07:43, kedd | Belföld
Kocsis Máté: nemzeti konzultációt kezdeményez a Fidesz gazdasági kérdésekben
Nemzeti konzultációt javasol a kormánynak a Fidesz, melynek témái között a gazdasági semlegesség, a kis és középvállalkozások támogatása, a béremelés, a munkáshitel, a lakhatás és a családtámogatások szerepelnének