Városlista
2024. december 12, csütörtök - Gabriella

Hírek

2021. Május 01. 13:06, szombat | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A digitalizáció erősíti a vállalatot egy kutatás szerint

A digitalizáció erősíti a vállalatot egy kutatás szerint

A koronavírus-járvány miatti válságból úgy jöhetnek ki jól a cégek, ha képesek szoros, bizalmi viszonyt ápolni ügyfeleikkel, mindezt a lehető legmagasabb fokú digitalizáltság mellett

- ez derült ki az SAP és az Oxford Economics közös, nemzetközi kutatásából.

A 2000 cég bevonásával végzett felmérésben a kis- és középvállalkozások (kkv-k) vezetőit arról faggatták, hogy mi segít nekik leginkább az új gazdasági helyzethez alkalmazkodásban.

A kutatásból kiderült, hogy a kkv-k előtt álló kihívás kettős: egyfelől digitalizálni szükséges gyorsított ütemben, automatizálni amit lehet, csökkentve ezzel költségeiket, tehermentesítve a kulcs-munkaerőt, felszabadítva az innovációs potenciált. Másfelől pedig őrizzék meg azt a személyes jelleget, az ügyféllel ápolt szoros kapcsolatot, amelynek köszönhetően a legtöbb ügyfélnek bizalma van irántuk.

Az SAP és az Oxford Economics kutatásának másik fontos tanulsága, hogy a digitalizáció nem egyszeri projekt, hanem egy új szemlélet: aki egyszer elkezdi, az folyamatosan áldoz rá, újabb és újabb részeredményeket érve el. A felmérés szerint a pénzügyileg jobban teljesítő kkv-k előrébb tartanak a digitalizáció területén. A következő három évben viszont éppen azok tervezik a legkevésbé az átállást, akik még az első lépéseket sem tették meg, és azok szándékoznak jelentősebb nagyságrendű fejlesztéseket végrehajtani, akik már nagymértékben, vagy akár teljesen átálltak a digitális működésre. Magyarországon ugyan még nem ez a jellemző, de vannak olyan kkv-k, melyek már az indulástól kezdve vállalatirányítási rendszert használnak.

A kutatás alapján a digitalizáció a megkérdezettek 45 százaléka szerint csökkenti a hibákat, a kockázati tényezőket és az ezzel járó költségeket. A résztvevők 40 százaléka szerint felmenti a munkavállalókat a rutin feladatok alól, így magasabb szintű üzleti folyamatokra tudnak koncentrálni, 38 százalék úgy véli, nagyobb rálátást biztosít az ügyféligényekre. A digitalizáció csökkenti az adminisztratív költségeket és átláthatóbbá teszi az üzleti folyamatokat, előbbit a megkérdezettek 37, míg utóbbit 36 százaléka válaszolta.

Ezek érdekelhetnek még

2024. December 12. 07:54, csütörtök | Belföld

Orbán Viktor Vlagyimir Putyinnal tárgyalt

Orbán Viktor miniszterelnök telefonon tárgyalt Vlagyimir Putyin orosz elnökkel - tájékoztatta az MTI-t Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke szerdán.

2024. December 12. 07:53, csütörtök | Belföld

Orbán Viktor: Zelenszkij visszautasította a karácsonyi tűzszünetre tett javaslatot

A magyar EU-elnökség végén újabb erőfeszítéseket tettünk a béke érdekében - írta az X közösségi portálon a magyar miniszterelnök szerdán.

2024. December 12. 07:52, csütörtök | Belföld

Nemzeti konzultáció - Hidvéghi Balázs: már több mint kilencszázezren küldték vissza a kérdőívet

Már több mint kilencszázezren vettek részt a nemzeti konzultációban - közölte a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára szerdán Budapesten.

2024. December 11. 07:41, szerda | Belföld

Orbán Viktor: bízom benne, hogy amikor Donald Trump hivatalba lép, megtapasztaljuk ennek jótékony hatását

Bízom benne, hogy január 20-án, miután Donald Trump hivatalba lépett, megtapasztaljuk ennek jótékony hatását - mondta a miniszterelnök a Facebook-oldalára kedden feltöltött videóban újságírói kérdésre válaszolva.